کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها

همان طور که در مقالات قبلی دیدیم دیگ بخار کاربردهای زیادی دارد کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها یکی دیگر از کاربردهای این دیگ ها می باشد. در این مقاله سعی داریم اطلاعات کاملی از کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها ارائه دهیم.

دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ و… پاسخ به این سوالات خود را در مقالات زیر بخوانید:

  1. دیگ بخار استاندارد
  2. دیگ بخار | بویلر چیست؟ 0 تا 100 دیگ‌بخار

 

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها
کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها

مقدمه مقاله کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها

ممکن است به نظر برسد که پزشکان ، پرستاران و دستگاه های اشعه ایکس مهم ترین عوامل یک بیمارستان هستند . بله موارد ضروری هستند ، بخصوص پزشک ها  و پرستاران  . اما یک مورد که به کمی در بیمارستان ها مشاهده می شود اما برای کارهای روزمره آن مورد ضروری است سیستم دیگ بخار است .

و اگر سیستم بویلر در بیمارستان خاموش شود گفتن این که کل بیمارستان باید تعطیل شود ، دروغ  نیست .

این دیگ ها همان دیگ هایی هستند که به بیمارستان اجازه فعالیت کردن می دهند . آنها بخاری را که برای گرم کردن ساختمان ، گرم کردن آب ، شستشوی تمام لباسشویی های افراد بیمارستان ، ضدعفونی لباس ها و تجهیزات ، نظافت و آشپزخانه نیاز است را تولید می کنند .

در هر بیمارستان حداقل یک یا دو مورد از این دیگ های بخار وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که بخار کافی تولید می شود تا تمام نیازهای گرمایشی ، لاندری و سایر خواسته های بیمارستان رابر طرف کند .

اغلب اوقات سیستم دیگ بخار در مکان مرکزی بیمارستان قرار دارد و بخار را در تمام قسمت های دیگر بیمارستان از طریق خطوط لوله ها انتقال می دهد .

 

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها برای رطوبت سازی

در بیمارستان‌ها نگه ‌داشتن درجه حرارت در یک سطح مشخص بسیار مهم و حساس است و همچنین حفظ سطح مناسب رطوبت می‌تواند به همان اندازه مهم باشد. در بیشتر مواقع ، بستگی به نوع بیمارستان دارد و عملکرد بیمارستان رطوبت نسبی داخل بیمارستان باید بین سی تا شصت درصد باشد . برخی از ویروس‌ها ، ازجمله مهم‌ ترین آن که ویروس آنفولانزا است در محیط‌ هایی که رطوبت آن بسیار بالا است و یا رطوبت محیط بسیار کم است بیشتر زنده می ‌مانند و از بین نمی رود  . این موضوع در مورد رشد انواع خاصی از قالب و باکتری نیز صدق می کند .

یک بیمارستان باید تا حد امکان به وجود اومدن عوامل بیماری ‌زا را از بین ببرد . به همین دلیل از دیگ بخار در بیمارستان استفاده می‌شود ؛ زیرا بخار تولیدشده به حفظ رطوبت داخل بیمارستان و رسیدن ان به سطح مناسب کمک می‌کند . غیر از این افراد داخل بیمارستان ‌ها معمولاً در معرض خطر بیماری‌ ها و مواد مضر هستند ؛ که با حفظ رطوبت و عدم رشد ویروس‌ها باکتری ‌ها می‌توان باعث پیشگیری بیمارهای دیگر شد .

 

مزایای استفاده از دیگ بخار در بیمارستان ها

داشتن دیگ بخار در بیمارستان مزایای زیادی به همره دارد و بسیار کارآمداست  .

دیگ بخار می تواند مقدار زیادی آب گرم در مدت زمان بسیار کمی تولید کند .

به این دلیل که بخار به میعانات تبدیل می شود که توسط دیگ بخار مورد استفاده مجدد قرار می گیرد .

معمولاً حدود ۹۹ درصد برای ساختمان های بزرگ مثل بیمارستان بسیار مهم است  .

آنها همچنین با طول عمر استاندارد بین 20 تا 30 سال بسیار قابل اعتماد و به صرفه هستند .

 

 

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها برای استریلیزه کردن 

حرارت بالا و داغ باعث از بین رفتن لکه‌ ها و کثیفی ‌ها می‌شود . به طور مثال استفاده از آب گرم در مقایسه با آب سرد قدرت بیشتری در تمیز کردن محیط دارد . از این طریق اگر از این کار برای از بین بردن لکه ‌ها استفاده شود به تبع قدرت بیشتر در تمیز کردن محیط نسبت به آب گرم دارد .

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان برای استریلیزه کردن و ضدعفونی کردن بخش‌های عفونی بیمارستان مثل لباس ها و تجهیزات می ‌باشد . همچنین می‌ توان از بخار برای تمیز کردن سالن‌ های بیمارستان‌ ها نیز استفاده نمود .

 

عمر بویلر صنعتی در بیمارستان

در اغلب موارد ، سیستم های دیگ بخار بیمارستان معمولا آخرین تجهیزاتی است که باید در واحد مرکزی واحدهای بهداشتی جایگزین شود .

زندگی دیگ بخاطر انتظارات متوسط دیگ های بخار در تسهیلات بزرگ مانند بیمارستان ها بین ۲۰ تا ۳۵ سال است .

بر اساس تحقیقات توسط کارشناسان صنعت انرژی در بخش مراقبت های بهداشتی ، تقریبا ۷۰ درصد از دیگ های مورد استفاده در تأسیسات بیمارستان مراقبت های بهداشتی امروز بیش از ۳۰ سال استفاده شده است .

 

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها برای خشکشویی

بیشتر افرادی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند هیچوقت اتاق لاندری را نمی بینند ، اما اگر این کار را انجام دهند، متوجه می شوند که روزانه چه حجم عظیمی لباس و ملحفه در این بخش شسته می شود .

از این گذشته کلیه لباس ها ، ظروف و حوله مورد استفاده بیماران باید کاملاً بدون میکروب باشد . پس بویلرهای بیمارستان وظیفه تامین کردن بخار و آبگرم لازم در لاندری بیمارستان به عهده دارند . در حقیقت ، معمول است که لاندری ، بویلر اختصاصی خود را در بیمارستان داشته باشد . این کار نشان دهنده این است که لاندری بیمارستان چقدر نیازمند بخار و بویلرها هستند .