تفاوت دیگ بخار عمودی و افقی

تفاوت دیگ بخار عمودی و افقی

دیگ بخار عمودی و افقی چیست؟ تفاوت دیگ بخار عمودی و افقی در چیست؟ دیگ بخار افقی یا عمودی کدام بهتر است؟ پاسخ به همه پرسش های مشابه را ادامه بخوانید.

 

آشنایی با دیگ بخار (معرفی جامع) | انواع،کاربرد و نحوه عملکرد

دیگ بخار عمودی (تفاوت دیگ بخار عمودی و افقی):

دیگ بخار عمودی یکی از مهمترین انواع دیگ بخار به شمار می رود. بسیاری از صنایع برای تولید محصولات خود از دیگ های بخار ایستاده یا به اصطلاح دیگ بخار عمودی استفاده می کنند. نحوه کارکرد این دیگ های بخار با سایر دیگ های بخار تفاوت چندانی ندارد. تنها چند تفاوت در ویژگی های آنها وجود دارد که در ادامه به اختصار به شرح آنها خواهیم پرداخت.

دیگ بخار عمودی
دیگ بخار عمودی

تفاوت در فشار بخار: ظرفیت فشار بخار در این دیگ بخار، کمتر از دیگ های بخار افقی می باشد.

جنس بدنه: فولاد مصرفی در ساخت بدنه دیگ های ایستاده از ورق های آتشخوار با کیفیت بالا تشکیل می شود و سپس سطح دیگ با متریال استنلس استیل پوشانده می شود.

بررسی بست ها و اتصالات: به دلیل ایستا بودن این نوع دیگ بخار، کلیه بست ها و اتصالات این نوع دیگ مورد بررسی قرار می گیرند

این دیگ بخار ، دارای عملکردی مشابه با سایر دیگ های بخار می باشد. اما ساختار آن تا حدودی متفاوت است. این دیگ ها دارای اجزایی مانند، کوره اصلی، بدنه، روکش سطحی، پاس های حرارتی و اتصالات می باشند. دیگ های بخار ایستاده از نظر پاس های حرارتی به دو دسته، دو پاس و سه پاس تقسیم می شوند. پاس، در واقع به هر بار رفت و برگشت بخار گفته می شود

دیگ بخار افقی (تفاوت دیگ بخار عمودی و افقی):

قبل از بررسی مزایا و برتری های دیگ های بخار افقی و دیگ بخار عمودی ابتدا به ساختمان فنی دستگاه اشاره ای میکنیم:

دیگ بخار افقی
دیگ بخار افقی

در بررسی ما برای اینکه بدانیم یک دیگ بخار افقی چه مزیت هایی به نسبت بویلر های بخار عمودی دارد موارد ذیل به اختصار ذکر می گردند:

در شرکت های معتبر (بخار تجهیز خراسان) برای ساخت. این محصولات کاملا استاندارد عمل کرده و از برخی تکنولوژی های طراحی استفاده می شود. که تا حدی جبران کننده و سبب افزایش راندمان دستگاه می شود.ولی متاسفانه محصولات ساخته شده. توسط خیلی از سازندگان غیر استاندارد و زیر پله ای به دلیل عدم اطلاع. از این اصول فنی، علاوه بر اینکه راندمان حرارتی بسیار پایین است. از جهت مباحث ایمنی نیز بسیار خطرناک می باشند.

دیگ بخار بخارتجهیز

مزیت بعدی دیگ های افقی و خوابیده نسبت به عمودی، به صفر رسیدن احتمال ارتباط بین حرارت مستقیم آتش و سطوح داخلی بخار می باشد.

*این مزیت از حیث افزایش ایمنی دستگاه بسیار پر اهمیت می باشد.

با توجه به اینکه  راندمان حرارتی دیگ بخار افقی  بالاتر است، در نتیجه سبب کاهش مصرف سوخت. در بلند مدت می شود که تاثیر زیادی در امور محیط زیستی و مالی مصرف کننده دارد.

همه چیز درمورد خرید دیگ بخار یا بویلر بخار

در طرح افقی طراحی به صورتی است. که به راحتی امکان افزایش فشار کار دستگاه وجود دارد اما در دیگ های بخار عمودی. این محدودیت وجود دارد که طراحی دیگ بخار برای فشار های بالا مشکلات. فنی زیادی را در بر خواهد داشت.

از همه مهمتر اینکه در بویلرهای افقی بازدید و بازرسی سطوح داخلی عبور دود داخل مخزن دیگ و کوره ها  بسیار راحت می باشد. اما نوع عمودی به دلیل محدودیت های موجود بسیار مشکل و در برخی موارد غیر ممکن است.

مرکز فروش دیگ بخار

با تفاوت های دیگ بخار عمودی و افقی آشنا شدید. اکنون می توانید با توجه به نیاز خود بهترین دیگ را انتخاب و با استعلام قیمت دیگ بخار، اقدام به خرید آن کنید. بخارتجهیز یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان دیگ های بخار عمودی و افقی است که می تواند مطابق نیاز شما دیگ بخار با کیفیتی را طراحی و تولید نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان بخارتجهیز در ارتباط باشید. (تلفن: 05135413760 – 05135410219 – 09152150356 و 09196064219 )