معرفی بهترین تولید کنندگان بویلر در ایران

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران را در این مقاله بخوانید. بهترین سازندگان دیگ ها چه کسانی هستند؟ معیار های خرید بویلر ها چیست؟ بهترین سازندگان بویلر در ایران و پاسخ به سوالات دیگر را در این مقاله بخوانید.

دیگ بخار:

اساس کار دیگ بخار یا بویلر (Boiler)  دیگ بخار مبتنی بر ویژگی های مخازن تحت فشار است. برای معرفی دیگ بخار می توان گفت دیگ بخار در حقیقت یک مخزن بسته است که آب داخل آن با استفاده از حرارت ناشی از احتراق سوخت مصرفی دیگ بخار گرم شده و در نهایت به بخار آب با فشار بالا تبدیل می شوند.

بخش داخلی دیگ بخار شامل دو قسمت می باشد: طرف آتش و طرف آب. به همه سطوحی که در طرف آتش دیگ بخار قرار دارد سطح گرمایی گفته می‌شود.

همه قسمت‌های داخلی یک دیگ بخار که تحت فشار بالا قرار می گیرند از آلیاژهای آهنی ساخته شده است

 دیگ روغن داغ:

در صنایع به طور معمول در صورت نیاز به دمای تا ۹۰ درجه سانتیگراد از دیگ آبگرم ، تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد از دیگ آب داغ ، تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد از دیگ بخار و جهت دستیابی به دماهای بیش از ۱۸۰ درجه تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد از دیگ روغن داغ استفاده می نمایند. همچنین به دلیل مزایای دیگ روغن داغ که برخی از صنایع به جای دیگ بخار از دیگ روغن داغ جهت تامین دماهای بیش از 180 درجه سانتیگراد می توان استفاده نمود. ( این موارد به صورت عمومی بوده و کاربرد های خاص را شامل نمی شود. به طور مثال مواردی که از بخار صرفا جهت انتقال حرارت استفاده نشده و  جهت ایجاد رطوبت مستقیما مورد مصرف قرار می گیرد.)

 

بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران
بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران

دیگ اب گرم:

دیگ آبگرم دستگاهی است که انرژی حرارتی آزاد شده حاصل از احتراق سوخت توسط مشعل را به آب داخل خود منتقل می کند. این آب گرم شده توسط پمپ به گردش در آمده و بخشی از انرژی خود را از دست می دهد. در نتیجه آب با دمای پایین به داخل دیگ باز می گردد و مجددا گرم می شود

انواع دیگ های آبگرم و آب داغ:

دیگ های آبگرم را بر اساس روش ها و پارامتر های مختلفی می توان تقسیم بندی نمود. آشنایی با این پارامتر ها می تواند به شناخت بهتر و انتخاب راحت تر دیگ آبگرم متناسب با نیاز شما کمک نماید.

تصاویر زیر نشان دهنده شماتیک دیگ های ابگرم عقبتر و عقب خشک است

دیگ های ابگرم عقبتر و عقب خشک
دیگ های ابگرم عقبتر و عقب خشک
  • دیگ تک پاس:نسل اول دیگ ها و بویلر های قدیمی از این نوع بوده اند که در آن ها گازهای ناشی از احتراق مسیر دیگ را یک بار طی می کند و بعد وارد دودکش می شود. این نوع دیگ از رده خارج شده و دیگر ساخته نمی شود
  • دیگ دو پاس:گاز های حاصل از احتراق مسیر دیگ را دوبار طی می کند و بعد وارد دودکش می شود. ( گاز های حاصل از احتراق یک بار از جلو دیگ تا انتهای دیگ درون کوره حرکت کرده سپس از طریق لوله های انتقال حرارت به جلوی دیگ باز می گردد. بنابراین در این نوع دیگ دودکش جلو دیگ و سمت مشعل قرار دارد. )
  • دیگ سه پاس: گاز های ناشی از احتراق مسیر دیگ را سه بار طی می کند و  بعد وارد دودکش می شود. دیگ های سه پاس در صورتی که به درستی طراحی شده و دارای سطح انتقال حرارت مناسب باشد دارای بالاترین راندمان و پایین ترین دمای دودکش می باشند
  • کوره برگشتی: گاز های ناشی از احتراق مسیر کوره را دوبار طی می کند (از مرکز کوره تا انتهای کوره حرکت کرده و به دلیل بسته و محدب بودن انتهای کوره از اطراف کوره به جلو باز می گردد.) و سپس به پاس لوله ها منتقل شده و از دود کش خارج می شود. به دلیل اینکه در واقع سه بار گاز ها طول دیگ را طی می کند راندمان دیگ های کوره برگشتی یشتر از بویلر های دو پاس می باشد. این نوع دیگ رایج ترین نوع در ظرفیت های پایین می باشد. (لازم به ذکر است طرح شماتیک زیر دیگ کوره برگشتی عقب خشک را نمایش می دهد در صورتی که دیگ های آبگرم کوره برگشتی انصار به صورت عقب خیس طراحی و تولید گردد.

معیار های خرید بویلر ها:

انتخاب بویلر استاندارد:

مسلما گواهینامه استاندارد یکی از اولین فاکتورهایی است که بایستی در هنگام انتخاب بویلر استاندارد به آن توجه کرد. با افتخار به اطلاع می رسانیم دیگ های تولید شده در صنایع بخار تجهیز خراسان دارای گواهینامه ملی استاندارد می باشد و از بهترین متریال ها ساخته شده است.

بسیار از خریداران تنها به قیمت دیگ توجه دارند و از بحث های ایمنی بی اطلاع هستند. یکی از معضلات استفاده از دیگ بخار غیر استاندارد، خطر انفجار می باشد. لازم به ذکر است در صورت بروز حوادثی مانند انفجار دیگ بخار، شامل حق بیمه نمی شود.

قیمت مناسب دیگ:

قیمت بویلر موضوع بعدی است که مشتری با دقت در انتخاب بویلر استاندارد آن را می سنجد و تمام عوامل را چک می کند.

البته نباید همه خصوصیات را فدای قیمت کرد. دیگ من جمله تاسیساتی می باشد که عمر مفید دستگاه بسیار مهم است. استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد مسلما قیمت دستگاه را بالا می برد.

بنابراین هنگام خرید به جزئیات توجه کنید و سپس قیمت ها را مقایسه کنید.

ظرفیت گرمایشی دیگ:

از دید خریدار میزان گرمایشی بویلر خیلی مورد اهمیت است. شاید شما از ظرفیت گرمایشی و میزان حجم مورد نیاز خود مطلع نباشید.

شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از ظرفیت گرمایشی بویلر با کارشناس شرکت بخار تجهیز خراسان تماس حاصل فرمایید:.

کارشناس بویلر : 09152150356

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران:

در ایران شرکت های معتبری در زمینه تولید دیگ های بخار فعالیت دارند‌. در این شرکت ها برای مصارف خاص و عمومی این دیگ‌های بخار را تولید می نمایند. در ادامه بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران را معرفی خواهیم کرد:

شرکت ماشین سازی اراک: شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک (سهامی عام) به منظور برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور و احداث واحدهای صنعتی،  تولید انواع ماشین آلات،  تجهیزات و سایر فرآورده های صنعتی،  در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید. زیر ساخت های این شرکت به گونه‌ای است که همه فعالیت های مرتبط با جریان محصول از تولید مواد اولیه تا تحویل محصول نهایی را در بر می گیرد و این ویژگی باعث ایجاد انعطاف پذیری منحصر به فرد و استراتژیکی در تامین نیاز های صنعتی کشور شده است بطوری که اولین های صنعت سنگین ایران در تاریخ ماشین سازی اراک رقم خورده و به عنوان صنعتِ صنعت ساز همواره پیشتاز می باشد

فعالیت ها و محصولات اصلی این شرکت عبارتند از:

پیمان کاری عمومی و انجام پروژه های EPC، طراحی، تامین مواد، ساخت، نصب و راه اندازی انواع مخازن ذخیره، کروی، مخازن تحت فشار سیار و ثابت، برج های تقطیر، مبدل های حرارتی، ایر کولرها، رآکتورها، هیترهای غیرمستقیم گاز، ایستگاه های گاز، واحد های سیار فرآورش نفت خام، شیرآلات تحت فشار و تجهیزات سرچاهی، دکل های حفاری، انواع پمپ های پروسسی برای صنایع نفت و گاز، جراثقال و تجهیزات هیدرومکانیکال سدها، دیگ های بخار فایر تیوب، واتر تیوب و سیکل ترکیبی، دیگ های آبگرم، پل و سازه های فلزی سنگین، تجهیزات کارخانه سیمان و فولاد، انواع فولادهای آلیاژی، فلنج های تحت فشار، رینگ های صنعتی و بوش، محور و چرخ قطار، انواع گلوله های فولادی، ماشین کاری سنگین، کوره های صنعتی، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه ای، نیروگاه های بادی، تجهیزات و ماشین آلات معدنی و بندری، دستگاه های زباله سوز، بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی صنایع

 

گروه صنعتی انصار: گروه صنعتی انصار در سال ۱۳۶۷ در حوزه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی شروع به فعالیت نمود. در حال حاضر فعالیت های این شرکت به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

  1. ۱- تولید انواع دستگاه های حرارتی و تجهیزات تاسیساتی: شامل انواع دیگ بخار ، دیگ آبگرم ، دیگ آبداغ ، دیگ روغن داغ ، دیگ آبگرم مستقیم ، منابع کویلی ، مبدل های حرارتی ، منابع تحت فشار، دی اریتور، فیلترشنی ، سختی گیر رزینی و سختی گیر مغناطیسی. محصولات گروه صنعتی انصار در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هزار متر مربع واقع در شهرک صنعتی نجف آباد ۲ ، توسط ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و پرسنل متخصص و با تجربه تولید می گردد. از آن جایی که تولید محصولات با کیفیت، خط مشی اصلی این شرکت می باشد کلیه مراحل تولید توسط تیم کنترل کیفیت مطابق بااستاندارد ملی ایران و سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 بازرسی گردیده و تست های لازم انجام می گردد. همچنین این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات، موفق به دریافت گواهی نامه استاندارد CE اروپا در تولید دیگ های بخار و آبگرم گردیده است.
  2. ۲- تهیه ، واردات و توزیع انواع لوازم حرارتی، بروردتی و لوازم صنعتی کارخانجات: علاوه بر فعالیت های تولیدی ، گروه صنعتی انصار در بخش خدمات بازرگانی به تهیه، واردات و توزیع لوازم حرارتی، برودتی و همچنیـن لوازم صنعتی کارخانجات می پردازد. فعالیت های این بخش شامل انواع لوازم اندازه گیری، شیرآلات صنعتی، شیرهای برقی و پنوماتیک، لوازم کنترل دیگ بخار، مشعل های حرارتی و دستگاه های برودتی می باشد.

شرکت پاکمن: شرکت پاکمن در سال 1354 با همکاری 5 تن از فارغ التحصیلان رشته مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران با هدف فعالیت در زمینه طراحی، تامین و ساخت پروژه های تاسیساتی دایر گردید. در ابتدا کار خود را در زمینه ابنیه و تاسیسات پروژه های مختلف آغاز نمود و پس از مدتی تصمیم به ساخت تجهیزات گرمایشی مرکزی گرفت

شرکت پاکمن با نزدیک به 50 سال تجربه موفق در راستای اجرای پروژه های نیروگاهی و پتروشیمی . تجاری اداری و مسکونی و استخر و پارک ابی  و… با استفاده از پیشرفته ترین امکانات و تکنولوژی های ساخت انواع تجیزات صنعتی در زمینه تولید بویلر بخار بویلر اب گرم بویلر چگالشی مخازن تحت فشار دی اریتورسیستم های تصفیه اب و … را تولید نمونه است

شرکت بخار تجهیز خراسان: شرکت بخارتجهیز خراسان تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات صنعتی شامل دیگ بخار، دیگ آب گرم، دیگ روغن داغ، مبدل های حرارتی و تجهیزات استخر می باشد. متخصصین این شرکت با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی تلاش می کنند محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با برندهای برتر جهان تولید کنند.

دیگ روغن داغ در انواع ظرفیت کیلوکالری بر ساعت بخار تجهیز

استانداردهایی که عموماً در شناخت تمامی محصولات به کار می‌رود عبارتنداز:

  • (ASME) انجمن مهندسی مکانیک آمریکا
  • (ASTM) روش تست استاندارد آمریکا
  • (ANSI) انیستیتو استانداردهای ملی آمریکا
  • (ANSTM) انجمن تست مواد آمریکا
  • (TEMA) اتحادیه سازندگان مبدل‌های استوانه
  • (CE) اروپا

محصولات شرکت بخار تجهیز خراسان :

  • دیگ های بخار فایرتیوب افقی و عمودی
  • دیگ های بخار واتر تیوب
  • دیگ های آبگرم و آب داغ فایر تیوب
  • دیگ روغن داغ
  • دی اریتور
  • سختی گیر
  • فیلتر های شنی
  • مخازن کندانس
  • مبدل حرارتی
  • مخازن ذخیره آب
  • منابع کوئل دار (کوئل فولادی و مسی)

برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع بویلر ها میتوانید با کارشناسان شرکت بخار تجهیز خراسان از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید

شماره ثابت: 05135413760 – 05135410219

شماره همراه : 09152150356.

https://bokhartajhiz.com/ لینک سایت بخار تجهیز خراسان :