نحوه کار دیگ آب گرم

نحوه کار دیگ آب گرم

دیگ آب گرم چیست؟ دیگ آب گرم چطور کار می کند؟ دیگ آب گرم چطور کار می کند؟ نحوه کار دیگ آب گرم چگونه است؟ و پاسخ به سوالات دیگر شما در این مقاله بخوانید.

 

نحوه کار دیگ آب گرم
نحوه کار دیگ آب گرم

دیگ آب گرم

دیگ آبگرم  و دیگ آب داغ یک سیستم حرارت مرکزی است که رایج ترین سیستم گرمایشی ساختمان ها محسوب می شود. در دیگ آبگرم و دیگ آب داغ انرژی حرارتی آزاد شده حاصل از احتراق سوخت توسط مشعل به آب منتقل می شود سپس این آب با پمپ به گردش آمده و قسمتی از انرژی خود را از دست می دهد در نهایت آب با دمای پایین تر به داخل دیگ برگشته و برای گرم شدن دوباره آماده می شود.

در دیگ آبگرم حداکثر دمای آب 90 درجه و در دیگ آب داغ بالای 100 درجه سانتی گراد است لازم به ذکر است در دیگ آب داغ به دلیل فشار بالا و بسته بودن سیستم دمای آب افزایش پیدا می کند ولی به هیچ وجه تبدیل به بخار نمی گردد.

جنس بدنه دیگ آب گرم و دیگ آب داغ معمولا یا از چدن و یا از فولاد ساخته می شود هر کدام از این ها معایب و مزایایی در برمیگیرند به عنوان نمونه حمل دیگ آب گرم چدنی بسیار راحت بوده و طول عمر دیگ آبگرم فولادی بسیار بالاتر است. دیگ های آب گرم و آب داغ با سوخت هایی چون: گاز، گازوئیل و مازوت کار می کند. دیگ های آب داغ بیشتر در صنایع غذایی و لبنی جهت پاستوریزه کردن شیر به کار گرفته می شوند.

 

دیگ آب گرم (معرفی، تاریخچه، کاربرد ها)

 

دیگ آبگرم دارای تجهیزات مکانیکی همچون؛ مانومتر، شیر اطمینان و هواگیری، تابلو برق، دریچه بازدید شعله، ترمومتر و ترموستات مخصوص دود، شیر فلکه ورودی و خروجی، ترموستات قطع و وصل مشعل و در نهایت شیر تک ضرب تخلیه جهت خروج رسوبات میباشد. برای انتخاب دیگ آب گرم – آب داغ مناسب برای مصارف خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه کار دیگ آب گرم

دیگ آب گرم از دسته توزیع کنندگان حرارت به شمار می‌رود که جهت گرمسازی آب، حرارت ایجادی را توسط مشعل به آب درون دیگ انتقال می‌دهد، بدین ترتیب آب گرم می‌شود.

این آب حرارت دیده از طریق پمپ و سیستم لوله‌کشی با پخش کننده‌های حرارت نظیر فن کویل، رادیاتور، یونیت هیتر و غیره سازگار بوده و جریان می‌یابد.

در واقع آب گرم توسط پخش کننده‌های حرارتی فوق، انرژی حرارتی را به فضا انتقال می‌دهد و محیط را گرم می‌نماید.

کار اصلی دیگ آب گرم این شرکت، تامین آب گرم مورد نیاز رستوران‌ها، هتل‌ها، کارواش‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و طیور، مرغداری‌ها، آپارتمان‌ها و بیمارستان‌ها  و مراکز درمانی و … می‌باشد، راندمان این دستگاه‌ها در سطح بالایی قرار دارد و قطعات کاربردی از نوع درجه یک بوده به همین دلیل استقبال بالایی را از سوی مصرف کنندگان متحمل شده است.

این دیگ‌ها از قابلیت قرارگیری در موتورخانه برخوردارند و ساختار جمع و جوری دارند، به همین دلیل فضای زیادی از محیط را اشغال نمی‌کنند، همچنین نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار آسان است و مصرف کننده می‌توان با کمترین هزینه از آن نگهداری نماید، چرا که هزینه تعمیر آن بسیار ناچیز است.

 

خرید دیگ آب گرم مناسب

انتخاب و خرید دیگ آب گرم مناسب همیشه یک چالش جدی بوده است. برای خرید دیگ ابگرم با کیفیت و کارایی مناسب و کاهش هزینه‌های اضافی باید بهترین تولیدکنندگان بویلر را بشناسید.

مجموعه ی بخار تجهیز خراسان مجموعه ی پیشگام در زمینه ی تولید انواع دیگ های فولادی و دیگ موتورخانه در ظرفیت های مختلف است که امکان خرید انواع دیگ های فولادی و دیگ های موتورخانه را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره خرید دیگ آب گرم و خرید با بهترین قیمت یا از طریق سایت اقدام نمایید و یا با شماره پشتیبانی تماس بگیرید

پشتیبانی فروش : 05135413760 – 05135410219 – 09152150356 و 09196064219