انفجار وحشتناک دیگ بخار(دلایل و روش های پیشگیری)

انفجار وحشتناک دیگ بخار(دلایل و روش های پیشگیری)

در مقاله انفجار وحشتناک دیگ بخار (دلایل و روش های پیشگیری) به بررسی دلایل و روش های پیشگیری از این انفجارها می پردازیم. عدم استفاده از متریال مناسب، عدم رعایت استاندارهای ساخت، عدم آزمایش و تست جوشکاری ها، عدم تعمیر و نگهداری مناسب و… باعث انفجار وحشتناک دیگ بخار می شود. انفجار دیگ های بخار بسیار مهیب و وحشتناک است و موج انفجار بسیار زیادی دارد.

 

برخی از اخبار منتشر شده درباره انفجار وحشتناک دیگ بخار در ایران (دلایل و روش های پیشگیری)

 

انفجار وحشتناک دیگ بخار (دلایل و روش های پیشگیری)
انفجار وحشتناک دیگ بخار (دلایل و روش های پیشگیری)

مصدومیت ۳ نفر در انفجار دیگ بخار در خمینی شهر- خبرگزاری مهر

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت:  این حادثه ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد. عباس عابدی با بیان اینکه در این حادثه دیگ بخار در کارگاه فوم سازی منفجر شده است، افزود: این حادثه در خمینی شهر روستای اصغر آباد رخ داد. او گفت:  مصدومان این حادثه سه مرد ۲۰ تا ۲۵ ساله بودند که به بیمارستان ۹ دی  خمینی شهرمنتقل شدند.

نقص در دیگ بخار اتوشویی باعث انفجار در خیابان سهروردی- خبرگزاری تسنیم

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: ساعت 17:02 عصر امروز وقوع یک انفجار در مغازه خشکشویی در خیابان سهروردی جنوبی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، بلافاصله 2 ایستگاه آتش‌نشانی در مدت زمان 4 دقیقه راهی محل حادثه شدند و اقدمات اولیه را آغاز کردند؛ در محل حادثه مشاهده شد،  در یک باب مغازه خشکشویی و اتوشویی به وسعت تقریبا 20 متر که بالای این مغازه 2 واحد مسکونی نیز وجود داشت، انفجار شدیدی رخ داده است.

ملکی با بیان اینکه حادثه انفجار  به 2 مغازه‌ دیگر و 4 دستگاه خودرو خسارت وارد کرده بود، ادامه داد: 4 نفر در این انفجار مصدوم شدند که یک نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و باقی دیگر مصدومان راهی مراکز درمانی شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه انفجار منجر به حریق نشده است، متذکر شد: کارشناسان آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد، نقض در عملکرد دستگاه دیگ بخار اتوشویی منجر به این انفجار شده است.

جزئیاتی از حادثه انفجار در شهرک صنعتی کلات- خبرگزاری ایسنا

مهدی رضایی اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۸.۳۰ شب گذشته، ۱۰ بهمن، در شهرک صنعتی کلات رخ داد و همکاران‌مان از چندین ایستگاه به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد دیگ بخار یکی از شرکت‌های مواد غذایی دچار انفجار شده است. همچنین طی بررسی‌هایی که داشتیم، مشخص شد تعداد کشته‌های این حادثه چهار نفر از کارشناسان آن کارخانه هستند که مشغول نصب دیگ بخار بودند.

سه نفر از این کارشناسان از تهران آمده بودند و یک کارشناس هم مشهدی بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد افزود: آتش‌نشان‌ها حدودا بعد چند ساعت تلاش بی‌وقفه توانستند جسد آن‌ها که به شدت مجروح و متلاشی شده بود را از زیر آوار خارج کنند. این حادثه یک مجروح بر جای گذاشت که به بیمارستان منتقل شد و حال او وخیم اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه عمدی نبوده، تصریح کرد: متاسفانه هیچ شاهد عینی از این ماجرا نداریم. خسارتی که این حادثه بر جای گذاشته، بسیار سنگین بوده و کل سوله مجموعه دچار انفجار شده و از بین رفته است.

روش های نگهداری از دیگ بخار | انفجار وحشتناک دیگ بخار (دلایل و روش های پیشگیری)

  • شیر ورودری آب به شیشه آبنما را ببندید سپس شیر تخلیه آب را باز کنید، بخار آب باید سریعا از شیشه ها عبور کند. چند ثانیه به بخار اجازدهید خارج شود .
  • حالا شیر تخلیه را بسته و شیر ورودی را باز کنید. درصورتی که آب به سرعت وارد آبنما نشد احتمالا یکی از مجراها مسدود شده و باید سریعا رفع اشکال شود.
  • شیر تخلیه آب نما را ببندید و شیر ورودی آنرا باز کنید. آب باید به سرعت وارد شیشه آبنما گردد. چنانچه این عمل به کندی انجام شد، یکی از مجراها مسدود شده که باید در اولین فرصت رفع اشکال شود.
  • برای کم کردن املاح موجود در آب شیر تخلیه دیگ بخار را باز کنید و برای مدت چند ثانیه به بخار اجازه خروج دهید.
  • شیشه بازدید شعله در قسمت عقب دیگ را چک کنید در صورت کثیف بودن باید تمیز گردد.
  • دو شعله کم و زیاد را بازدید کنید.
  • در دیگ های بزرگ به صورت روزانه فنجانک را تویط پارچه و پارافین و یا گازوییل تمیز کنید.
  • در دیگ های کوچک به صورت روزانه این عمل را برروی نازل اجرا کنید.
  • نکته :برای تمیز کردن فنجانک و نازل از ابزاز تیز استفاده نکنید چون ممکن اسن از تعادل خارج شود.
  • درصورت نامتعادل شدن فنجانک یا نازل آنرا سریعا عوض کنید.
  • مشعل را جک کنید و تمام اجزا آنرا تمیز کنید.
  • روغن های نشست شده اطراف مشعل را روزانه پاک کنید و محل نشت شده را آب بندی کنید.

نگهداری از دیگ بخار

خرید دیگ بخار استاندارد

شرکت بخارتجهیز خراسان تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات صنعتی شامل دیگ بخار، دیگ آب گرم، دیگ روغن داغ، مبدل های حرارتی و تجهیزات استخر می باشد. متخصصین این شرکت با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی تلاش می کنند محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با برندهای برتر جهان تولید کنند.

دیگ بخار

استانداردهایی که عموماً در شناخت تمامی محصولات به کار می‌رود عبارتنداز:

  • (ASME) انجمن مهندسی مکانیک آمریکا
  • (ASTM) روش تست استاندارد آمریکا
  • (ANSI) انیستیتو استانداردهای ملی آمریکا
  • (ANSTM) انجمن تست مواد آمریکا
  • (TEMA) اتحادیه سازندگان مبدل‌های استوانه
  • (CE) اروپا

برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع بویلر ها میتوانید با کارشناسان شرکت بخار تجهیز خراسان از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید

شماره همراه : 09152150356.

https://bokhartajhiz.com/ لینک سایت بخار تجهیز خراسان