هیتر صنعتی (گلخانه ای)

هیتر صنعتی (گلخانه ای)

هیتر صنعتی (گلخانه ای) چیست؟ معرفی کامل هیتر صنعتی (گلخانه ای) و بررسی کامل کاربردها و بخش های تشکیل دهنده این هیترها را در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

مقدمه ای در مورد هیتر صنعتی (گلخانه ای)

 هیتر گلخانه ای یکی از ادوات ضروری برای تولید محصول در فضای گلخانه می باشد. این وسیله قادر است به صورت کاملا صنعتی حجم عظیمی از هوای گرم را در کمترین زمان به محیط گلخانه منتقل کند . کاربران گلخانه های صنعتی از این محصولات در جهت تامین نیازهای حرارتی گیاه در فصل های سرد سال بهره می برند.

گیاه یک موجود کاملا زنده می باشد که برای بقا نیاز به حفظ شرایط خاصی دارد. خروج از این شرایط سبب آسیب رسیدن به گیاه و در نهایت مرگ آن می شود. استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرد سبب می شود تا گیاه با شرایطی که کاربر گلخانه برای او مهیا نموده است انطباق یابد. در این شرایط گیاه به ادامه ی حیات می پردازد و حتی به تولید محصول نیز خواهد پرداخت.

بخاری گلخانه ای با راندمان بالای 80% در تولید حرارت در فضای گلخانه ها می تواند شما را در کسب نتایج قابل قبول یاری نماید. ساختار کلی این ادوات شامل ترموستات، سیستم های تنظیم دما، لوله های رابط پاس، فن های مکنده و کوره یا دیگ می باشد. وجود ادوات خاصی مانند ترموستات و سیستم های تنظیم کننده هوا به کاربر این امکان را می دهد تا خود بتواند میزان دما را برای دستیابی به حد مطلوب تنظیم نماید.

هیتر صنعتی (گلخانه ای)
هیتر صنعتی (گلخانه ای)

این وسیله یکی از ایمن ترین ادوات گرمایشی در بخش صنعتی می باشد که مجهز به فن های آکسیال می باشد. این دستگاه ها دارای استاندارد معتبرمی باشند. البته زمانی که از هیتر گلخانه ای نام برده می شود بدین معنی نیست که تنها از این وسیله می توان در گلخانه ها استفاده نمود. شما به راحتی قادر هستید تا از این وسیله در انواع فعالیت های صنعتی بهره ببرید.

 انواع هیتر صنعتی (گلخانه ای)

انواع مختلفی از بخاری های گلخانه ای برای کاربردهای مختلف مانند مرغداری، پرورش قارچ و گلخانه وجود دارد. یکی از انواع رایج بخاری برقی است که نصب آن آسان است، از نظر انرژی کارآمد است و گازهای مضر منتشر نمی کند. نوع دیگر کوره هوای گرم است که برای گلخانه های بزرگ مناسب است. بخاری های تابشی گازی نیز محبوب هستند و می توانند با پروپان یا گاز طبیعی کار کنند. آنها قدرتمند هستند و می توانند مناطق بزرگ را به سرعت گرم کنند.

هیتر صنعتی بخارتجهیز

اهمیت استفاده هیتر صنعتی (گلخانه ای) در گلخانه ها

بخاری گلخانه ای یا همان کوره هوای گرم به دلیل کارایی بالا و استفاده ی راحت میان کاربران گلخانه ها از مقبولیت بالایی برخوردار می باشد. از جمله دلایل مهمی که می توان برای این موفقیت نام برد شامل هزینه های کمتر در مصرف سوخت، نگهداری و سرویس های دوره ای این وسیله می باشد.

این امر در فضای گلخانه که نیاز است تا کاربر به طور مداوم سعی در کاهش هزینه ها نماید بسیار با اهمیت جلوه می نماید. دومین عاملی که در مقبولیت این وسیله تاثیرگذار می باشد امکان جابجایی راحت این وسیله می باشد. همچنین شما در زمان استفاده از این وسیله به راحتی قادر به تنظیم میزان انرژی پرتاب شده توسط دستگاه به محیط گلخانه باشید.

از مزایای نصب هیتر گلخانه این  است که برای محیط کمترین آلایندگی را به وجود می آورد و در زمان مصرف آن گیاهان در معرض هیچ گونه آلودگی قرار نمی گیرند. تمامی عوامل قید شده در متن می تواند در انتخاب این وسیله برای تامین نیاز حرارتی در گلخانه ها موثر باشد.

 

هیتر صنعتی و کارگاهی

 

اجزای یک هیتر صنعتی (گلخانه ای)

 

  • مشعل: مشعل بخاری گلخانه که ممکن است از نوع گازسوز یا گازوئیلی باشد، برای احتراق سوخت و تولید حرارت استفاده می‌شود.
  • کوره یا دیگ: کوره یا دیگ بخاری، محفظه‌ای است که در آن احتراق سوخت صورت می‌گیرد و حرارت تولید شده به هوا منتقل می‌شود.
  • پاس‌ها: پاس‌ها، لوله‌هایی هستند که در داخل کوره قرار دارند و حرارتی که در اثر احتراق سوخت تولید می‌شود را به آب منتقل می‌کنند.
  • تابلو برق: تابلو برق بخاری شامل اجزای الکتریکی مانند رله، قطع‌کننده، فیوز و سایر تجهیزات برقی است که برای کنترل و مدیریت بخاری استفاده می‌شود
  • فن مکنده: فن مکنده در بخش خروجی هوای گرم بخاری قرار دارد و با ایجاد جریان هوای قوی، هوا را از بخاری عبور داده و به گلخانه منتقل می‌کند
  • لوله‌های رابط پاس‌ها: این لوله‌ها برای اتصال پاس‌ها به دیگ بخاری استفاده می‌شوند و حرارت تولید شده در کوره را به آب در پاس‌ها منتقل می‌کنند.
  • خروجی‌های هوای گرم: این خروجی‌ها برای خروج هوای گرم از بخاری گلخانه استفاده می‌شوند. هوا گرم توسط فن مکنده به سمت گلخانه هدایت می‌شود.
  • سوپاپ‌ اطمینان: سوپاپ‌اطمینان یا ولو بخاری برای کنترل و تنظیم فشار بخار و خروجی آب بخاری استفاده می‌شود.
  • اگزوز یا دودکش: اگزوز یا دودکش بخاری، مسیری است که گازهای سوخته و دود تولید شده در اثر احتراق را از بخاری خارج می‌کند.

 

هیترهای صنعتی بخارتجهیز

بخارتجهیز خراسان با چندین سال سابقه درخشان در تولید انواع هیترهای صنعتی، خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات توانسته محبوبیت زیادی در بین خریداران هیتر در ایران کسب کند. این مجبوبیت حاصل تلاش و تجربه متخصصین این کارخانه می باشد. شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود در مورد هیتر صنعتی و مشاوره رایگان تماس بگیرید.

برای تماس با ما می توانید از طریق وب سایت بخارتجهیز خراسان به آدرس https://bokhartajhiz.com یا از طریق شماره های 05135413760 – 05135410219 – 09152150356 – 09196064219 تماس بگیرید.