دیگ بخار سونا چیست؟

به طور معمول می توان گفت دیگ بخار سونا کارگاهی عبارت است از محفظه ای که مجهز به مخزن آب و حرارت ایجاد شده بوسیله نفت ، زغال یا گاز می باشد . مشخصا دیگ بخار دما را از منشأ دما به محفظه آب داغ منتقل می نماید و بدین صورت آب به بخار تبدیل میشود.

 

 

آشنایی با دیگ بخار (معرفی جامع) | انواع،کاربرد و نحوه عملکرد

 

دستگاه منجمد بخار می شود که حدوداً 100 درصد بخار در آن به مخزن برگشت داده می شود و تبدیل به آب شده و نیز دوباره مورد بهره برداری واقع می گردد .

با توجه به اینکه دستگاه مسدود بخار خیلی فعال است و از هزینه کمی برخوردار است ، بسیاری از عملیات های صنعتی سبب آلایندگی در بخار می شود و از بهره وری دوباره ممانعت به عمل می آید. در حالت کلی به دیگ بخاری که بخار بکار برده شده در آن برای تغییر مجدد ، قابلیت برگشت به آب را ندارد دستگاه باز گفته می شود . جوشکاری استفاده شده در این دیگ بخار بسیار مطمئن بوده و این خود نیز می تواند از مزیت های دستگاه های تولیدی توسط بخار تجهیز به شمار آید.

 

دیگ بخار استاندارد

 

انواع سونا

سوناها به دو دسته تقسیم می‌شوند :

 سونای خشک و سونای مرطوب که سونا خشک عبارتنداز نوعی از سونا که اغلب در خانه‌های شخصی نصب می‌شود و ان را می‌توان با هیتر برقی سونا گرم کرد . معمولاً سونای خشک اتاقی با چوب است که شامل یک اجاق‌گاز پر از سنگ است . سوناهای بخار نیز از گرمای خشک اما بدون اجاق‌گاز یا سنگ استفاده می‌کنند . آن‌ها به خوبی برای نصب در خانه مناسب هستند . در سونای مادون‌قرمز، گرما از لامپ‌های مادون‌قرمز ساطع می‌شود که بدن انسان را گرم می‌کند و بدون گرم کردن هوای اتاق سونا ، باعث تعریق می‌شود .

 

ویژگی های دیگ بخار سونا چیست؟

انتخاب دیگ های بخار گازی برای سونا یک انتخاب ایده آل است که معمولاً دست کم گرفته می شود. به همان دلایلی که ما خانه هایمان را به جای برق با گاز گرم می کنیم دیگ های بخار گازی سونا نیز کارآمدتر هستند و گرمای بهتری را نسبت به نوع برقی منتشر می کنند . این نوع دیگ ها همچنین با دو نوع احتراق مختلف عرضه می شوند که شامل چراغ پیلوت ایستاده یا پیزو می باشند . چراغ پیلوت برای روشن شدن به کبریت و فندک نیاز دارد در حالی که چراغ پیزو از شارژر الکتریکی برای احتراق استفاده می کند.

این دیگ ها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا دمای محفظه سونا را گرم کنند . درست است که آنها در ابتدا هزینه اولیه بالاتری دارند اما هزینه تعمیر به طور قابل توجهی کمتر از دیگ های برقی است .

دیگ های گازی سونا را می توان به خط گاز شهری و طبیعی محیط متصل کرد اما برای انجام این کار باید از یک فرد متخصص در این زمینه بخواهید تا دستگاه شما را به درستی نصب کند. در این نوع دیگ ها تخلیه گرما به صورت افقی و عمودی خواهد بود که به طراحی و محیط سونا بستگی دارد . استفاده از دیگ بخار گاز برای استخرهای بزرگ و مجموعه‌های ورزشی ایده آل است.

دیگ بخار سونا
دیگ بخار سونا

دمای تولید شده دستگاه بخار سونا

دمای تولید شده دستگاه بخار سونا باید حداقل 42 درجه سانتی گراد و حداکثر 56 درجه سانتی گراد باشد. در هنگام خرید دیگ بخار سونا باید بررسی کنید که دستگاه بخار سونا از قطعات با کیفیت ساخته شده باشد در غیر این صورت درجه بخار به حد حساب نمیرسد و یا زمان زیادی طول می کشد تا بخار تولید شده توسط دیگ بخار سونا یا دستگاه بخار سونا به حد حساب برسد.

شاید برای شما این سوال پیش آید که دستگاه های معرفی شده برای کارواش بخار می باشد چگونه میتوان درجه حرارت دستگاه کارواش بخار که 120 درجه سانتی گراد می باشد را به 56 درجه کاهش داد؟ در ساخت دستگاه سونا بخار از سنسور دما استفاده می شود تا دمای دستگاه بخار سونا از 56 درجه سانتی گراد بیشتر نشود.

 

دیگ بخار
دیگ بخار

مزایای سونا بخار

  • افزایش آرامش و کاهش استرس
  • شل و باز کردن عضلات گرفته شده
  • کمک به بهبود جریان خون
  • کمک به کالری سوزی و لاغری
  • نرم کننده و لطافت پوست
  • افزایش سطح ایمنی بدن به واسطه افزایش دمای بدن

 

کاربردهای دیگ بخار

دیگ بخار در خیاطی

دیگ بخار در صنعت لاستیک سازی