دیگ بخار افقی

کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف

در مقاله کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف به بررسی برخی از کاربردهای دیگ بخار می پردازیم. دیگ های بخار به عنوان یکی از ماشین آلات پر کاربرد در صنایع شیمیایی، صنایع پرورش قارچ و گلخانه، صنعت شستشو و ضدعفونی‌کننده، صنعت لاستیک‌سازی، صنعت پارچه و خشکشویی، صنایع لبنی، صنایع پلاستیک، بسته‌بندی و… استفاده می شوند.

مقدمه کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف

استفاده از بویلر بخار در صنایع مختلف کاربرد های مختلفی دارد. در این سیستم معمولا از سوخت‌های مشخصی برای تبدیل آب به بخار استفاده می‌شود.

فشار زیادی درون محفظه بویلر به آب وارد شده و به‌همین دلیل بخار تولیدشده از آن می‌تواند در پیش‌برد بسیاری از فعالیت‌ها به ما کمک کند. در ادامه به‌طور کامل با این محصول و صنایعی که در آنها کاربرد دارد آشنا می‌شویم پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

انواع کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع پرورش قارچ و گلخانه
  • صنعت شستشو و ضدعفونی‌کننده
  • صنعت لاستیک‌سازی
  • صنعت پارچه و خشکشویی
  • استفاده از دیگ بخار در صنایع لبنی
  • صنایع پلاستیک و بسته‌بندی

لازم به ذکر است که بدانید مهم‎ترین کاربرد دیگ بخار در صنایع علاوه‎ بر موارد نامبرده شده همان تولید برق از طریق توربین‌ها است. به این صورت که انرژی و گرمای حاصل از دیگ بخار توربین‌‎ها را به راحتی به گردش در می‌آورد. در واقع وظیفه اصلی  دیگ ها در این سیستم‌ها  افزایش دما و حرارت مورد نیاز آب است. همگی این موارد ذکر شده از نمونه صنعت‌هایی هستند که به طور تخصی بویلرها در آن‌ها کاربرد و نقش مهمی  دارند. در ادامه به فعالیت جزئی آن‌ها اشاره خواهیم کرد. باید توجه  داشته باشید که هر مورد دارای زیر شاخه‌هایی است که به صورت جداگانه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کاربرد دیگ بخار در صنایع شیمیایی:

بهتر است بدانید که مواد شیمیایی و دارو به پلیمرها مربوط می باشد که برای تولید موادی که توسط پلیمرها انجام می شود نیاز به حرارت و گرمایش دارد که برای این حرارت از دیگ بخار استفاده می کنند.

استفاده از دیگ بخار در صنایع لبنی:

در صنایع لبنی و فرآورده های آن توسط بویلر یا بخار برای خشک کردن و تبخیر و … مورد نیاز است که در اینجا از دیگ بخار استفاده می کنند.

کاربرد صنایع لاستیک‌سازی:

شاید به این فکر افتاده باشید که لاستیک از آن دسته مواردی است که از مقاومت و ایستادگی بالایی برخوردار است و حرارت بالای آن تا حد زیادی نیاز به کنترل دما دارد. پس لازم است از دیگ‌های بخار استفاده شود. چون اگر غیر از این باشد ممکن است هیچ دستگاهی قابلیت این مقاوم‌سازی با دما را نداشته باشد، در نتیجه یکی از اساسی‌ترین کاربردهای دیگ بخار در صنایع لاستیک سازی می‌باشد.

کاربرد دیگ بخار در خشکشویی:

برای راه اندازی یک خشکشویی باید علاوه بر دیگ بخار خشکشویی، تجهیزات مورد نیاز را نیز تهیه کنید، اصلی ترین تجهیزات یک خشکشویی عبارت است از دیگ بخار، آبشویی، اتوپرس که در تمامی لاندری ها مورد استفاده قرار میگیرد. خشک کن و آبگیر دو تجهیز دیگر هستند که روند خشکشویی البسه و پارچه را تسریع می کند و باعث راحتی کار می شود. تمامی این ماشین آلات به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در مجموعه ماشین سازی آراد بویلر طراحی و ساخته می شود.

کاربرد دیگ بخار در صنعت پرورش قارچ:   

در سالن پرورش قارچ، کنترل دما و حفظ رطوبت از جمله مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است کیفیت و کمیت محصول به طور کلی آسیب ببیند. تجهیزات گرمایشی متنوعی مناسب فصلهای سرد پاییز و زمستان وجود دارد که حفظ دمای مطلوب ۲۳ تا ۲۵ درجه را در سالن ممکن می‌کند که یکی از بهترین این تجهیزات، دیگ بخار یا بویلر است.

کاربرد صنعت تمیزکاری:

یکی از کاربردهای دیگ بخار در شستشو و ضدعفونی دستگاه یا مکان‌های خاص می‌باشد. زیرا با دارا بودن دمای بالا و سریع بودن در تبخیر، گزینه مناسبی برای پاکسازی سطوح از انواع آلودگی‌ها است. در همین راستا در هتل‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، کارواش‌ها، معابر شهری و … از آن استفاده می‌شود.

دیگ بخار
دیگ بخار

 دیگ بخار مناسب

در مقاله “کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف” تنها برخی از کاربردهای دیگ های بخار ارائه شد. انتخاب دیگ بخار مناسب همیشه یکی از پرچالش ترین کارها است. یکی از مهم ترین فاکتورها که باید در نظر گرفته شود این است که دیگ بخار حتما دارای پلاک استاندارد باشد. انتخاب دیگ بخار استاندارد نه تنها باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شود بلکه از بروز حوادث (انفجار وحشتناک دیگ بخار (دلایل و روش های پیشگیری)) نیز جلوگیری می کند.

 

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران

بخارتجهیز خراسان یکی از سازندگان برتر دیگ های بخار استاندارد در ایران می باشد. خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات نشان دهنده تعهد این شرکت به تولید محصولات باکیفیت است. برخیا خرید دیگ بخار از بخارتجهیز با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع بویلر ها میتوانید با کارشناسان شرکت بخار تجهیز خراسان از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید

شماره ثابت: 05135413760 – 05135410219

شماره همراه : 09152150356.

https://bokhartajhiz.com/ لینک سایت بخار تجهیز خراسان